Přeskočit na hlavní obsah

Odesílání zpráv

Intro

Tento endpoint je nejjednodušší způsob, jak odeslat zprávu k nám do systému. Rychlost zpracování požadavku se pohybuje okolo 100-200ms.

Tímto způsobem lze tedy odesílat až 5-10 zpráv za vteřinu pokud odesíláte zprávu pro jednoho příjemce nebo 50-100 zpráv za vteřinu pokud odesíláte zprávy pro více příjemců (až 10 příjemců v jednom požadavku) v jednom vlákně. API neomezuje počet paralelních vláken, které lze použít.

Propustnost

Limitujeme celkovou propustnost dle API klíče.

Tip

Pro podrobný popis API doporučujeme referenční příručku JSON API.

Endpoint

HTTP Metoda: POST
Endpoint: https://api.smsmngr.com
Metoda: /v2/message

HTTP hlavičky

NázevPopis
Content-Typeapplication/json
x-api-key<API klíč>

JSON objekt (body)

Toto je minimální objekt, který je nutné poslat pro odeslání zprávy.

{
"body": "Text zprávy",
"to": [
{
"phone_number": "420777777777"
}
]
}
ParametrPopisPovinný
bodyText zprávyAno
toPole objektů příjemců

Příklad:
[{"phone_number": "420777777777"}]
Ano, maximálně 10 příjemců
callbackURL adresa, na kterou se mají doručenky odesílatNe
payloadJSON objekt, který je zasílán zpráv na callback URL pro možnost předat vlastní metadataNe
datetimeOdeslání zprávy v nastavený den a časNe
delivery_timeDefinice časového okna kdy jsou zprávy odesílány. Lze vybrat dny a čas začátku a konce odesílání. Např. Pondělí - Pátek 8:00-20:00.

V případě odesílání mimo časové okno bude odesílání naplánováno na nejbližší začátek časového okna (pro tento příklad tedy platí, že request zaslaný na API v pondělí v 21:00 bude odeslán až v úterý v 8:00. Request zaslaný na API v sobotu v 10:00 bude odeslán až v pondělí v 8:00).
Ne
flowPole, které definuje jakým způsobem se má zpráva odeslat (využití kanálů)Ne

Další příklady

{
"body": "Text zprávy",
"flow": [
{
"sms": {
"sender": "MojeFirma",
"gateway": "high"
}
}
],
"to": [
{
"phone_number": "420777777777"
}
]
}
{
"body": "Text zprávy",
"callback": "https://moje-firmy-web.cz/api/v2/callback",
"flow": [
{
"sms": {
"sender": "MojeFirma",
"gateway": "high"
}
}
],
"to": [
{
"phone_number": "420777777777"
}
]
}
{
"body": "Text zprávy",
"delivery_time":{
"days": ["monday", "tuesday", "wednesday", "thursday", "friday"],
"start": "08:00",
"end": "20:00"
},
"flow": [
{
"sms": {
"sender": "MojeFirma",
"gateway": "high"
}
}
],
"to": [
{
"phone_number": "420777777777"
}
]
}

Odpověď

HTTP: 200 OK
Content-Type: application/json
Odpověď se vrací v JSON formátu.

{
"request_id": "db013db1-d1e7-47e6-92d1-0f894a6ba9d5",
"accepted": [
{
"key": "0",
"message_id": "7fb90b5f-cce6-4634-ac76-50922b4825d3"
}
],
"rejected": []
}
HodnotaPopis
request_idID žádosti
acceptedPole objektů přijatých zpráv
rejectedPole objektů odmítnutých zpráv

Hodnota key

Hodnota key je číslována od nuly (ve smyslu indexu) a odpovídá pořadí zprávy v poli to z původního JSON objektu, který byl na API zaslán.

Objekt přijatých zpráv

HodnotaPopis
keyPořadí zprávy v poli
message_idID zprávy
Dle tohoto ID je možné zprávu identifikovat (dohledat v systému, spárovat doručenku apod.)

Objekt odmítnutých zpráv

HodnotaPopis
keyPořadí zprávy v poli
Info

Pozor, odpověď 200 OK a zároveň přidělení ID zprávy neznamená, že zpráva je odeslána. Zpráva je v tomto stavu pouze přijata k odeslání a uložena do fronty.