Přeskočit na hlavní obsah

Fronty odesílání

Pro odesílání zpráv se používají různé fronty k odeslání.

Reklamní zprávy (marketingové, promo)

Reklamní, marketingové nebo promo zprávy jsou takové, které přímo nesouvisí s již exisujícím obchodním případem. Jedná se například o obecnou či cílenou nabídku, která typicky zahrnuje nové zboží či upravené parametry zboží a služeb. U těchto zpráv se očekává, že není zásadní rychlost doručení. Obecná rychlost odesílání je sdílená a propustnost může být tedy nárazovně omezena v případě, že jiní klienti budou odesílat větší množství zpráv.

Kdy vybrat tento typ zprávy?

  • Jakékoliv odesílání u kterého není důležitý čas doručení (stačí doručení v zadaný den).I když charakter zpráv nemusí být obchodní, tak v případě, že čas odeslání nehraje roli, doporučujeme odesílat jako promotional.
  • Hromadné rozesílání obchodního charakteru (slevy, promo akce)
  • Nabídka k probíhající zakázce umožňující dokoupení nebo přiobjedání služeb (pojištění, check-in upgrade)

Transakční zprávy

Transakční zprávy jsou zprávy, které bezprostředně souvisí již s existujícím obchodním případem a jeho povaha je čistě informativní nebo servisní. Často se například jedná o: notifikaci změny stavu objednávky, informace o expedici zásilky, změna stavu registrace. Mezi servisní zprávy lze zařadit například ověření telefonního čísla jako součást registrace nebo autorizace.

Kdy vybrat tento typ zprávy?

  • Obecná komunikace (osobní, týmová, real-time)
  • Oznámení zákazníkům, informující o možnosti vyzvednout zásilku, nebo o změně termínu doručování

Prioritní zprávy

Pro prioritní zprávy máme k dispozici vyhrazenou konektivitu a nabízíme také prioritní zpracování zprávy v síti GSM (tzv. zprávy s vysokou prioritou). Tato konktivita může být využita výhradně k odesílání servisních zpráv, které nesnesou odklad (uživatel čeká na SMS bez které nemůže pokračovat dále). Tuto konektivitu nelze využít k rozesílání reklamních, marketingových či promo zpráv. Odesílání prioritních zpráv může být dražší než klasické resp. marketingové zprávy.

Kdy vybrat tento typ zprávy?

  • SMS PIN, ověření telefonního čísla přímo v registračním procesu (nikoliv hromadně!)
Pozor

Prioritní zprávy nelze použít pro hromadné odesílání. Zprávy mají vysokou prioritu, ale nízkou propustnost. Nesprávným použitím dojde naopak k značnému zdržení odesílaných zpráv.