Přeskočit na hlavní obsah

Důvody nedoručení SMS

V případě, že se domníváte, že zpráva nebyla doručena tak jak by měla existuje několik cest jak ověřit doručení a jak případně řešit nedoručení zprávy.

Potvrzení o doručení (doručenka)

Jedním ze základním ukazatelů, kterou je možné sledovat je tzv. potvrzení o doručení (doručenka). Tato služba je typicky poskytována zdarma a umožňuje ověřit doručení zprávy. Doručení zprávy reportuje telefon příjemce zpět operátorovi a ten následně informuje naší službu o stavu doručení.

Pokud zpráva nebyla doručena, může být příčinou:

  • chyba mobilního telefonu
  • SPAM filtr nebo blokování na straně příjemce telefonu
  • nedostupnost mobilního telefonu
  • chyba mobilního operátora

Pokud zpráva ještě nebyla označena za doručenou, doporučujeme počkat. Zpráva se může doručovat až několik dní. Pokud zpráva již byla označena za doručenou, je nejčastěji příčinou právě mobilní aplikace pro filtrování příchozích zpráv nebo přehlédnutí zprávy jako takové (některé mobilní telefony rozpoznají, že se jedná o notifikační zprávu dle použití textového odesílatele a zprávu nezobrazí).

Chyba mobilního telefonu příjemce

Chyba mobilního telefonu i nedostupnost spolu může souviset. Pokud mobilní telefon nebyl v době přenosu zprávy v provozu, dojde k jeho neúspěšnému doručení, zpráva se bude doručovat později. Nicméně telefon může přijmout jen část zprávy a dojít k nějaké formě poškození obsahu jako takového.

V každém případě stačí mobilní telefon vypnout a zapnout. Telefon může být ve stavu, kdy nepřijímá další zprávy od operátora i když hovory a běžné textové zprávy přijímá.

Chyba mobilního operátora

V minulosti jsme již několikrát řešili problémy s doručením SMS z důvodu chyby mobilního operátora. Může se například jednat i o opakované (nekonečné) doručování stejné zprávy. Stejně tak se může jednat o chybu doručení z technických důvodů.

Mobilní operátoři obvykle neposkytují garanci doručení SMS zprávy z důvodu využívání GSM sítě, která může způsobovat nedoručení zprávy ze své podstaty (podobně jako může dojít k přerušení hovoru bez zjevných důvodů i při silném signálu).

Chyba mobilního operátora je ale velmi ojedinělá.

SPAM filtr nebo blokování na straně příjemce telefonu

Moderní telefony dovolují příjemci zpráv nastavit si SPAM filtr, který může blokovat příchozí zprávy z neznámého odesílatele. Takové zprávy se mohou označovat i jako doručené i když v telefonu příjemce nejsou zobrazeny.

V takovém případě je nutné příjemci zprávy doporučit zařadit vašeho textového odesílatele tzv. "na whitelist".

Jak předejít problémům se SPAM filtrem a mít lepší doručování zpráv

  1. Použijte textového odesílatele nebo vyhrazené telefonní číslo pro odesílání zpráv

  2. Nikdy nevyužívejte odesílání zpráv k odesílání nevyžádaných sdělení

  3. Sdílená telefonní čísla (textové odesílatele "info-sms" apod.) mohou mít nižší doručitelnost právě z důvodu využívání tohoto odesílatele velkým množstvím firem.