Úspěšnost doručení SMS
pro co největší úspěšnost doručení SMS doporučujeme:
-
neodesílejte zprávy na čísla, která s vámi nemají žádnou vazbu. Zasílání zpráv na kontakty, které nakoupíte formou externí databáze je jednak v rozporu s pravidly pro zasílání SMS zpráv a také je to zbytečné. Dle našich zkušeností, je reakce na takovou zprávu v drtivé většině případů velmi negativní a rozhodně nelze spoléhat na to, že někoho tímto způsobem oslovíte.
-
neodesílejte zprávy na čísla, na která běžně marketingové zprávy neodesíláte nebo na čísla, která "jsou stará" (tedy čísla, která historicky s vámi byla v nějakém kontaktu, ale je to již několik měsíců nebo déle). Existuje určitý počet telefonních čísel, která se pravidelně stávají nedostupná (jsou zrušená, deaktivovaná, ztracená apod.). Tím, že budete odesílat zprávy na takto stará telefonní čísla zvyšujete pravděpodobnost, že poměr těchto čísel bude vyšší než je obvyklé.
Jaká je běžná úspěšnost doručení SMS?
Běžná úspěšnost doručení SMS je okolo 95 %. Pravidelné marketingové rozesílky nebo rozesílky s dobrou segmentací mají většinou úspěšnost doručení okolo 97 - 98 %.
Úspěšnost doručení nad 90 % lze stále považovat za relativně dobrý výsledek.
Doručitelnost pod 90 % většinou značí, že nesprávně vybíráte komu zprávu pošlete. V takovém případě doporučujeme nastavit jiná filtrovací pravidla (pokud jste původně odesílali zprávu na všechny kontakty, které máte v databázi, doporučujeme nastavit filtrování na menší skupinu - např. jen nové kontakty za poslední měsíc).
U doručitelnosti pod 80 % je téměř jisté, že odesíláte zprávy na neaktivní čísla (staré kontakty).
Nejhorší doručitelnost je obvykle okolo 65 - 70 %.
Jak dlouho se zprávy doručují?
Pokud zpráva není doručena okamžitě po odeslání (v řádu sekund), je to obvykle z důvodu, že telefonní číslo není dostupné (telefonní číslo je mimo signální oblast, nebo je telefon vypnutý).
Každý operátor vždy s doručením zpráv čeká a pro každou zprávu nastavuje časový limit pro další pokus o doručení. Většinou se jedná o 48 hodin, n(někteří operátoři mají i 72 hodinové limity).
Dle našich zkušeností se zprávy doručují v 95 % případů do několika sekund od odeslání. Zbytek zpráv pak čeká, až bude telefonní číslo opět dostupné. Nejvíce zpráv se pak doručí do několik minut, dále pak do několika málo hodin. Po odeslání můžete čekat, že se doručitelnost upraví ještě v rozmezí 2-5 %. U zbývajících zpráv spíše neočekávejte, že budou doručeny.
U zpráv které jsou okamžitě označeny jako nedoručitelné, se jedná o čísla, která neexistují a nebo jsou zrušená. Takové zprávy na doručení nečekají a operátor je ihned označí jako nedoručitelné.