Vysoká dostupnost služeb
Jsme posedlí tím, aby naše služby byly vždy dostupné. Co to znamená? Jak poznat, že je něco nedostupné?
Co to znamená?
Dostupnost služeb je míra, která vyjadřuje, jak často je služba schopna poskytnout své funkce. Je to jeden z nejdůležitějších ukazatelů kvality služby.
Jak to měřit?
Dostupnost služeb můžeme měřit různými způsoby. Jedním z nejjednodušších je sledování času, po který je služba dostupná. V podstatě to znamená monitorovat nedostupnost a následně počítat % času, kdy je služba dostupná.
Nejčastěji se setkáte s tzv. 99,9% dostupností. To znamená, že služba je dostupná 99,9% času. V praxi to znamená, že měsíčně může být služba nedostupná několik minut.
Jak je dostupný SmsManager?
Transparentně sledujeme a prezentujeme dostupnost služeb na naší stránce https://smsmanager.statuspage.io/
Hlavní služby, které provozujeme jsou umístěny v AWS a skládají se primárně ze služeb API Gateway, SQS a Lambda. Případná nedostupnost těchto služeb by znamenala, že nedostupná je celá platforma SmsManager.
V praxi ale téměř nikdy nedochází k výpadku těchto služeb. U AWS lze vysledovat 100% uptime služeb za několik posledních let.
Protože se to ale může stát, provozujeme všechny služby ve 2 lokalitách (Frankfurt a Ireland) a při výpadku v jedné lokalitě se automaticky přepne na druhou a to s přibližně 1 vteřinovou prodlevou.