Viber
FAQ
Co když příjemce nepoužívá Viber?
Pokud příjemce nepoužívá Viber, dojde k chybě během odesílání a pokračuje se v odesílání zprávy přes další kanál (pokud je definovaný).
Proč někdy zpráva při odeslání přes Viber čeká na doručení a někdy je označena jako nedoručená okamžitě?
Záleží na tom, zda příjemce měl někdy Viber nainstalovaný. Pokud ano, tak se zpráva vždy čeká na doručení až do hodnoty ttl
(viz flow). Pokud příjemce nikdy Viber nepoužíval, tak se zpráva označí jako nedoručená okamžitě.
Stav zprávy
Stav zprávy při odesílání přes Viber je odlišné od běžného chování SMS. U SMS zpráv je odeslání definováno jako situace kdy operátor zprávu přijme k doručení. Operátor vždy účtuje všechny odeslané zprávy bez ohledu na doručení. Doručení není vždy jisté a záleží na tom, zda příjemce existuje, je registrován v systému operátora apod.
Proto u SMS existují zvlášť stavy sent
a delivered
.
U Viberu je zpráva účtována jen když dojde k doručení a zpráva je odesílána jen v případě, že příjemce může zprávu přijmout. Proto u Viberu existuje její jen stavy
delivered
(označuje situaci kdy zpráva byla odeslána a doručena)failed
(označuje situaci kdy zpráva nebyla odeslána)